Tientallen klachten na festival Dominator
EERSEL - Na het hardcorefestival Dominator op het E3-strand in Eersel zijn de afgelopen twee dagen in totaal 43 klachten binnengekomen bij de gemeente Eersel.

De meeste klachten gingen over geluidsoverlast. Ook kwamen er klachten binnen over wildplassers en rotzooi die festivalgangers achterlieten in de omgeving. Vorig jaar kwamen er 22 klachten binnen bij de gemeente Eersel en vier bij de lokale politie naar aanleiding van Dominator


Eersel/Eindhoven: Politie houdt vierde verdachte in onderzoek aangetroffen drugs aan

Politie De Kempen heeft maandagmiddag op het politiebureau aan de Mathildelaan in Eindhoven een 21-jarige vrouw uit s-Heerenberg aangehouden. Zij wordt verdacht van handel in drugs. In dit onderzoek werden eerder reeds drie verdachten aangehouden.

De eerste verdachte werd op 24 juli aangehouden tijdens het Dominator festival op het E3-strand in Eersel. Bij de vrouw werden ruim 150 pillen gevonden. Na verder onderzoek werden maandagochtend in een vakantiewoning in Bergeijk nog twee verdachten, een 31-jarige inwoner van Doetinchem en een 20-jarige man uit Dussen, opgepakt voor deze zaak. De twee mannen en de twee vrouwen bezochten samen Dominator. Zij zijn in verzekering gesteld.

De 19-jarige vrouw mocht maandag naar huis. Tegen haar wordt een proces-verbaal opgemaakt, dat door de politie wordt doorgestuurd naar het Openbaar Ministerie. De twee mannen en de 21-jarige vrouw zitten nog vast op het politiebureau.

Bron: persbericht politie.nl
thomass | 27-07-2010 09:39 | ED.nl | 17 reacties | 1383x bekeken
 
Marc_Zelf | 27-07-2010 09:54
Wat lopen er toch veel trieste mensen rond op deze aardbol zeg. Ik ben zelf diverse keren voorbij het E3 gereden, ben in Eersel geweest, in Steensel, ben door Duizel gekomen. En inderdaad: je kunt het geluid van Dominator op sommige plekken horen. Maar om nou van overlast te spreken

Het is eens per jaar, overdag. De spelende kinderen in de straat, de blaffende hond van de buren, een voorbij rijdende brommert, maken allemaal meer lawaai. ZEIKERDS!
Bulldog | 27-07-2010 11:54
Ja Inderdaad zeikerds.. Want hoever ligt t e3 strand van de bewoonde wereld af?
Toch wel enkele meters.. Ik geloof nooit dat ze daar zóveel last van gehad kunnen hebben..
Inderdaad  wat Marc_Zelf al zegt: "kinderen, brommers en honden maken meer herrie" ...
djx | 27-07-2010 12:02
Ik kan me ergens wel voorstellen dat mensen het geluid van spelende kinderen iets beter trekken dan hardcore van smiddags tot savonds. Dat neemt niet weg dat ook ik denk dat de gemiddelde burger al snel naar de telefoon grijpt als ze weten dat er een feestje in de buurt is.
Geluidsoverlast is een subjectieve ervaring, dus met die 43 klachten kan de politie niet veel, behalve bij ieder huis langsgaan of de max decibellen wordt overschreden. Dat betekent dus werken, en dat gaat niet samen met overheidsinstanties.
Marc_Zelf | 27-07-2010 12:47
djx | 27-07-2010 12:02:
Ik kan me ergens wel voorstellen dat mensen het geluid van spelende kinderen iets beter trekken dan hardcore van smiddags tot savonds.

Das waar, maar dit was niet meer dan een gezoem of gebrom op de achtergrond. Niet echt herkenbaar als hardcore of muziek ofzo.
Ik durf te wedden dat een groot deel van de klachten altijd van dezelfde mensen komt. Die het telefoonnummer van de gemeente al klaar hebben liggen langs de telefoon zodra ze op donderdag lezen in de Kempenaer dat er weer iets te doen is.
anoniemus | 27-07-2010 15:58
die klere herrie was bij MMC Veldhoven nog goed te horen
Marc_Zelf | 27-07-2010 16:16
Ik vraag me af hoeveell klachten er jaarlijks binnen komen over de kermis. Een stuk dichter bij voor veel Eerselnaren, dus een stuk luider. Maar wel leuk om zelf met de kids heen te gaan en dus klagen we maar niet... Dat satanistisch festival waaraan de jeugd kapot gaat daarentegen, waar we zelf toch niet heen gaan, daar zullen we eens over gaan klagen.
jumpaholic | 27-07-2010 18:12
 Heerlijk feestje weer!! tja overlast is een groot woord!! het is zo´n mooie muziek!! en als het neterpop is ofzo dan zijn er ook klachten, tiss maar net waar je van houdt!! Dus gewoon weer volgende jaar!! klachten of niet er is altijd wel iets om over te zeuren!!
Roeltje | 27-07-2010 22:03
Ach, zoiets blijf je toch altijd houden, Ik snap ook best dat mensen zich er aan ergeren, maargoed t is maar 1 dag.

De klachten over rotzooi zijn natuurlijk wel terecht, dit moet de organisatie gewoon (laten) opruimen.
Flasher | 27-07-2010 23:29
Hmm, dan zal ik ook eens gaan bellen want ik heb last van de zomerfeesten
Bulldog | 28-07-2010 08:11
Ja precies, en zo blijven we aan de gang.. De mensen moeten eens leren om niet om elk akkefietje meteen te bellen !!.. Respecteer dat andere mensen feesten, met wat voor muziek dan ook, als deze mensen zelf een feestje hebben word er (waarschijnlijk) ook niet geklaagd..!
rolo | 28-07-2010 08:28
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die niet van Hardcore houden. Op een afstand hoor je vooral de bassen waardoor het best irritant kan klinken...

Maar kom op zeg! Die paar keer per jaar dat er een feest is op het E3-strand. Daarbij is het om 23.00 uur afgelopen, dus kan iedereen op tijd naar bed. Het gaat dus alleen om een zaterdagmiddag waarop duizende mensen plezier hebben. Ga iets leuks doen stelletje ....

Ik weet dat er in bepaalde hoeken van de gemeente Eersel wel mensen wonen die bij wijze van al bellen voordat het begonnen is. En meestal wonen die in de wat grotere huizen. Blijkbaar gunnen die het niet dat duizende jongeren ook een keer een middag feest willen vieren!
weirdo | 28-07-2010 09:24
Ik snap je redenering, Rolo, en ben het er voor een deel ook wel mee eens.
Maar van de andere kant.... waarom moet die muziek zo hard staan?

Een paar decibel minder en het feest kan gewoon doorgaan, en er is geen overlast.
Bulldog | 28-07-2010 10:46
Dan hadden ze wel geklaagd over wat anders.. En wat is een feest, zonder harde muziek..? Vooral op zoiets.. Ik vind dat de mensen niet moeten klagen..!! Laat die mensen een keer per jaar een feest bouwen!
lfh | 28-07-2010 11:44

Door dit feest zijn we toch een paar drugs dealers en gebruikers opgepakt.
Ik ben er geweest.. De muziek stond hard, maar al stond je er langs hoorde je het ook weer niet zo hard dat je oren flapperde.. Dus als je een paar decibel minder doet, komt die muziek niet zo goed over volgens mij.
Verder zal de rotzooi in de omgeving ook wel opgeruimt worden gok ik, want daar waren ze dezelfde avond al mee begonnen volgens mij.

al bij al, ik vond het een mooi feestje, en ik hoop dat het volgend jaar weer is!

pjotr | 28-07-2010 21:38
Ik zal niet ontkennen dat er mensen zijn die altijd klagen want die zijn er, hoe jammer dat ookis,  altijd. Maar wat ik wel opvallend vind is dat het aantal klachten meer dan verdubbeld is. Daar moet een rede voor zijn lijkt me zo... 


eee; border:1px solid #aaa; width: 92%;">
Bulldog | 28-07-2010 10:46:

Dan hadden ze wel geklaagd over wat anders.. En wat is een feest, zonder harde muziek..? Vooral op zoiets.. Ik vind dat de mensen niet moeten klagen..!! Laat die mensen een keer per jaar een feest bouwen!

Daar ben ik het niet mee eens want als die mensen die geklaagd hebben altijd zouden klagen dan vraag ik me af waarom meer dan de helft vorig jaar niet hebben geklaagd.
Verder is het een mening of je de muziek hard vind staan en of je de muziek nog steeds hard vind staan bij enkele decibels lager. Het feit blijft dat het een stuk beter is voor je oren als de muziek enkele decibels lager zou staan.
jdr | 28-07-2010 21:48
Kan liggen aan hoe een klacht geregistreerd wordt. Per telefoon? Per persoon? Per adres? Anders kun je met iedereen zijn gsm of thuistelefoon bellen, je gebruikt de namen van je buren.
Misschien hebben deze mensen vorig jaar ook geklaagd, maar nu dus onder meerdere namen.
Misschien hebben deze mensen andere mensen aangezet tot een klacht in te dienen.
Misschien waren er vorig jaar 10-20 gezinnen op vakantie tijdens dominator.
Misschien stond de wind net iets anders.
Misschien zijn er mensen komen wonen in de directe omgeving.
Bulldog | 29-07-2010 08:40
"Het feit blijft dat het een stuk beter is voor je oren als de muziek enkele decibels lager zou staan."

Dat vind een zo'n stom argument.. het is nog beter om gewoon NIET naar feesten te gaan, geen overlast en geen behoor beschadiging.. What's the point.. mensen moeten gewoon niet zoveel klagen.. Daar krijg je ook al die strubbelingen van.. Al die ruzie's.. Wat je tegenwoordig hoort..
 
 
Over Reuselcity.nl | RC beleid | Vacatures | Contact | MaxHosting | Links

(c) stichting Reuselcity.nl